Sunday 23 December 2012

AES oh AES

Aku sebenarnya ada rasa tak puas hati jugak dengan sistem AES ni. Yang aku tak puas hati tu sebab saman dia tu tak boleh buat rayuan. Aku tanya dengan member aku jpj sorang ni. Dia kata minimum kompaun RM300 tak de rayuan. Masalahnya skang bukan semua yang laju tu suka2 nak bawak laju bukan semua yang langgar undang2 tu saja nak buat macam tu.  Kalau ada kecemasan macam mana, tak ke naya. Sudah jatuh di timpa tangga la nampaknya org tu. Jadi dalam kes macam ni nampaklah kezaliman kerajaan. Apa ingat 300 tu sikit ker dah lah ekonomi sekarang ni lembab lagi nak sedut duit rakyat. Kalau nak sedut duit org yang memang suka2 bawak laju2 suka2 buat salah tu ok lah sebab ada kalanya memang ada yang berlumba atas jalanraya dan ianya membahayakan pengguna lain. Kesimpulan yang dapat aku buat, AES ni bukan lah 100% gagal. Cuma perlu penambah baikkan dalam melaksanakannya.

No comments:

Post a Comment